Dear Nelinpeli #138

Nelinpelin kastikkeiden jaksokohtainen kommentointi.
Post Reply
User avatar
Wasara
Posts: 124
Joined: 19 Oct 2016, 17:27
Website: http://www.nelinpeli.com
Name: Jason Ward
Live: Wasara
PSN: Wasara
Steam: Wasara

11 Apr 2018, 06:49

Hiiohoi ja kysymyksiä pyllyyn! Skriivaa runoilusi alle tai sinkoa ne osoitteeseen podcast@nelinpeli.com.

Podcastin vieraaksi saapuu monessa liemessä keitetty pelialan monisuorittaja Joonas Turner, joka on uittanut sormeaan mm. Badlandin, Nuclear Thronen, Broforcen ja Tormentor X Punisherin tuotannoissa. Kaikki kysymykset Joonakselle ovat lämpimästi tervetulleita! Sukella syvemmälle mösjöö Turnerin mielenmaisemaan täällä: https://twitter.com/KissaKolme

Antaa palaa! Takaraja 21.4.
--= “We travel not to escape life, but for life not to escape us.” =--
--= jason@nelinpeli.com =--

User avatar
Unluckymonster
Posts: 78
Joined: 25 Nov 2016, 11:15
Location: Turku
Name: Joonas
Steam: Unluckymonster

11 Apr 2018, 19:03

Kaimalleni:

Mikä on mielestäsi peli-maailman ikonisin ääni ja mitä ajattelet siitä tai millaisia ajatuksia se herättää sinussa?

Mapen nauru on viime aikoina innostanut 4peli yhteisössä vaikka minkälaisiin remixien tekoon. Jos saisit vapaasti valita minkä tahansa pelihahmon riippumatta siitä onko hän silent protagonist tai hahmo jolla on jo ääninäyttelijä, minkä pelihahmon nauruna käyttäisit Mapen naurua? :lol:

PS. Jos satut olemaan yhteydessä Frogmindille ja Free Livesille voitko lähettää sellaiset terveiset että heidän jo julkaisemia pelejä olisi kiva nähdä tulevan Switchille joku päivä kiitos? :)

Image

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ja ne perinteisemmät kysymykset:

Viime kertaiseen Friday 13th ragequittaamiseen liittyen mielipide. Tunnustan nimittäin olevani tälläinen jos tilanne näyttää mielestäni pahasti hävityltä. 'Jos vihollinen on liian vahva, ei tuhlata aikaa eikä resursseja tälläiseen vaan otetaan irti' opetettiin armeijassa ja mielestäni tätä ei hyödynnetä peleissä juuri mitenkään vain pelataan joka kerta loppuun asti.

Nostan esimerkiksi Titanfall 2 pelin jota olen pelannut yli 250h. Kun erä päättyy murskavoitolla ilmoittaa osapuolen komentaja usein radiossa 'Looks like they gave up. Good work pilot.'

"Eihän ne mitään antautunut vaan me voitettiin ne pisteissä.." - on usein ajatukseni tässä kohtaan. :?

Mielestäni Titanfall 2 pelissä (ja miksei muissakin peleissä?) pitäisi olla mahdollisuus äänestää osapuolen sisällä siitä luovutetaanko ja jos ei niin silloin ne ketkä äänesti perääntymisen puolesta sitten poistuvat (jos vielä haluavat) eikä vain suoraan "mulle riitti tää peräaukon jatkuva laajennus, ragequit" ilman että siitä edes keskustellaan tiimitovereiden kanssa. Ainoa peli jossa mielestäni peli tunnistaa jollakin tapaa kun jokin osapuoli dominoi todella vahvasti on Battlefield 1 mutta tämäkin vain Operations-tilassa eikä siinäkään kuin uuden hyökkäys-aallon alkaessa.

Jos osapuoli onnistuu murentamaan vastustajan motivaation ja uskon voittoon pitäisi sillä mielestäni myös onnistua kukistamaan vihollinen pelkän pisterajan ylittämisen lisäksi, psykologia kun myös on osa sodankäyntiä ja kenties matchmaking-algoritmit voisi oppia "Hei moni tätä vastaan pelaava osapuoli antautuu, ehkä tasapainotan matsia siirtämällä sen toiselle puolelle ensikerralla ja katsotaan muuttuuko mitään vai pysyykö peli edelleen yhden osapuolen dominointina."

Ajatuksia, kaadatteko suolaa haavoihini ja silmilleni vai kenties jossain määrin ehkä sama mieltä?

- - - - -

Mapen seuraavalla klubi-keikalla soitetaan Mapen naurusta tehty remix aiemmin klubi-keikalla esiintyneen DJein toimesta, kenet siis valitset? :mrgreen:

- - - - -

Huhut Splinter Cellin paluusta eivät ota laantuakseen vaan päinvastoin Ubisoft kaataa itse lisää bensaa liekkeihin.

https://www.engadget.com/2018/04/07/gho ... ll-teaser/

Edellisestä SCellistä on kulunut jo 5 vuotta joten uskoisin Sam Fisherin olevan oikein tervetullut palaamaan takaisin varjoihin hiipimään.

Suurimpana pelkona kannan kuitenkin sitä että uusi SC tulee kokemaan saman kohtalon kuin Ghost Recon-pelisarja eli hyvin toimiva lineaarinen stealth action-sarja muunnetaan Ubiähkyn oppikirjan mukaan open-worldiksi jossa tehdään samaa asiaa helvetin monta kertaa uudestaan ja uudestaan, odottaen että jokin muuttuisi.

Image


Entäpä te? Samaa mieltä vai eri mieltä? Haluaisitteko nähdä SC pelisarjan Ubisoftin open-worldinä myös vai pysyvän tehtävä-kohtaisena lineaarisena sarjana?

- - - - -

Lisäksi palaan vielä tuohon Hitman Definitive Editioniin. Itse tykkään ostaa ja pelata "täysinä paketteina" ja ostin aikoinaan "1st season complete editionin" ja myöhemmin sen "Patient Zero" expansionin joten en missaa mitään Definitive versiosta onneksi.
Tämä kuitenkin sai minut laittamaan muistiin että ostan 2. kauden vasta "definitive versiona" enkä mitään GOTY tai muita versioita sitä ennen. Ionille se on varmasti ikävää kun haluaisivat varmaan heti 2. kauden alussa saada rahat kolmanteen kauteen mutta metsä vastaa niin kuin sinne huutaa.

Entä te, aiotteko myös odottaa yhtä kauan vai vaikuttaako tämä mitenkään teidän Hitman-sarjan pelien ostopäätökseen tulevaisuudessa?
Unluckymonster created ArmA 3 SP missions collection:
https://steamcommunity.com/workshop/fil ... =676605738

ShaRunKata
Posts: 3
Joined: 23 May 2017, 14:19

17 Apr 2018, 17:18

Hejssan!

Minkälaisia odotuksia/toiveita arvon Nelinpelillä on seuraavasta PlayStation(5)-konsolista?

Itsellä suurimpana toiveena valita jokaisessa pelissä joko 4k tai korkeampi ruudunpäivitys. Toki jos kaikki pelit saadaan rullaamaan +60fps@4k niin sehän se paras olisi. Toinen mikä hitsaa vastaan nykysukupolvella varsinkin 1st/3rd-person peleissä on field of view. Kuva on useasti niin "kapea" että aiheuttaa helposti huonoa oloa pelatessa. Tämä yhdistettynä matalaan ruudunpäivitykseen tekee itselle pelistä pelikelvottoman.

Yleensä pelaan PC:llä ja tätä ongelmaa ei ole. Harmittavasti vaan jää hyviä pelejä pelaamatta näistä syistä. Esim. Bloodborne, Uncharted4 yms.

Toiveena olisi myös että laite olisi hiljaisempi. Nykyinen PS4Pro pitää todella kovaa suhinaa vallankin tietyissä,raskaissa peleissä 4k:na. Uusi Xbox kuulemma hiljaisempi, mutta ne pelit pelaan kuitenkin Pc:llä.

Hyvää tulevaa kesää kaikille!

-Sha-runkata

User avatar
PatrikSelin
Posts: 131
Joined: 23 Dec 2016, 13:14
Location: Turku
Name: Patrik Selin
Steam: PatrikSelin

Yesterday, 11:19

Koko poppoolle: Mitä mieltä olette siitä, että elokuvat ovat "väkisin" 1,5 h pituisi? Mielestäni monet elokuvat hyötyisivät siitä, että leikattaisiin 30 minuuttia pois.

Jos kukin saisi lapsen ja käytössänne olisi peleistä tuttu hahmogeneraattori, millaisia kuvankauniita lapsia saataisiin? Ja miten jakaisitte 10 taitopistettä lapsillenne?

Jason, onko vaatekauppa kohta valmis?
Paita.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply